Yleiset ehdot

Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä asiointiin. Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.

1. Yleiset ehdot

Tiande.fi on Vestapro:n (y-tunnus 2594411-2) ylläpitämä, kuluttajille suunnattu verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on Vestapro:n (y-tunnus 2594411-2) . Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Vestapro:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Vestapro pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Vestapro.n kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti  sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

2. Asiakas

Tiande.fi myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle, yrityksille ja kauneudenhoitoalan opiskelijoille ja ammattilaisille (jäljempänä kuluttaja tai asiakas) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Vestapro ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Vestapro ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Vestapro:n järjestelmään.

3. Tuotteet, hinnasto ja maksutavat

Tiande.fi:n hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%) Hinnat eivät kuitenkaan sisällä kuljetusta tai mahdollista maksutapakulua. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä tiande.fi:ssä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Verkkopankit ja korttimaksut

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oyyhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Checkout Finland Oy

Varastokatu 3 A, 33100 Tampere
Y-tunnus 2196606-6
Osa OP Ryhmää

asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
Arkisin klo 09 - 16

4. Palautusoikeus

Etämyynnissä käytämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se olisi mahdollista myymälässä. Tiande.fi myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Kaikista palautuksista on sovittava etukäteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Palautuskulut veloitetaan lähtökohtaisesti asiakkaalta, ellei palautus johdu virheellisistä tuotetiedoista tai virheellisestä tuotteesta.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote on muuttunut jälleenmyyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteesta koko sen arvolla. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan.

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ja tuotepakkausten ympärille tulee laittaa pehmustetta.

Vestapro ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Vestapro pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.

Asiakkaalta peritään Vestapro:n käsittely- ja postituskulut.

6. Takuu ja virhevastuu

Tuote- ja hintatietoja annetaan varauksella kirjoitusvirheisiin, varastotilanteeseen, loppuunmyyntiin, mahdollisiin virheellisiin teknisiin tietoihin jne.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen:

tiande.finland@gmail.com

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Vestapro pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

7. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Vestapro pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat mahdolliset kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko kirjeenä tai sähköpostilla osoitteeseen

tiande.finland@gmail.com

Kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta vahinko mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa - käytännössä vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste.

8. Vastuun jakautuminen yrityskaupassa

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Vestapro ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Vestapro korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä asiointiin. Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.